Opšti uslovi

Na osnovu odredbe čl.12. i čl.26. Zakona o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 88/2021) privredno društvo Aksa d.o.o. svoje potrošače, koji robu kupuju putem internetsajta www.aksa.rs, obaveštava:

- da se osnovna obeležja proizvoda mogu pronaći na sajtu www.aksa.rs

- da je Aksa d.o.o. privredno društvo sa registrovanim sedištem u Beogradu, 28. Juna br. 3, sa matičnim brojem: 17561278, broj telefona: 011/208 4377, broj faksa: 011/208 4377, mejl adresa: aksaonline@aksa.rs

- da se prema Zakonu o zaštiti potrošača (Sl. glasnik RS", br. 88/2021) kupovina preko naše internet prodavnice www.aksa.rs smatra prodajom na daljinu.

- da roba koja se prodaje putem internet sajta www.aksa.rs poseduje svojstva potrebna za redovnu upotrebu te vrste robe u skladu sa njenom namenom koja je definisana u Deklaraciji

- da je prodajna cena robe naznačena uz svaki artikal

- da su sve cene izražene sa uračunatim PDV-om

- da je usluga isporuke robe besplatna za porudzbine koje su veće od 3500 dinara. Ukoliko je vrednost porudžbine manja od 3500 dinara, cena isporuke će iznositi 300 dinara.

- da kupljene proizvode isporučujemo putem kurirske službe Dexpress, na način kako je to definisano na strani USLOVI ISPORUKE.

- da potrošač proizvode koje kupuje putem internet prodavnice www.aksa.rs može platiti pouzećem gotovinski u trenutku isporuke, Aksa vaučerima, uplatom na račun, istaknutim platnim karticama u trenutku kupovine na sajtu, kao i Aksa karticom.

- u skladu sa članom 50. Zakona o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 88/2021), prodavac odgovara za nesaobraznost robe ugovoru

- da je Aksa dužna da isporuči proizvode saobrazne ugovoru. Ako isporučeni proizvodi nisu saobrazni ugovoru, potrošač koji je obavestio prodavca o nesaobraznosti, ima pravo da zahteva od prodavca da otkloni nesaobraznost, bez naknade, opravkom ili zamenom ili da raskine ugovor u pogledu te robe, pod uslovima predviđenim članom 51. Zakona o zaštiti potrošača  ("Sl. glasnik RS", br. 88/2021). Sve troškove koji su neophodni da bi se roba saobrazila ugovoru, a naročito troškove rada, materijala, preuzimanja i isporuke, snosi Aksa

-da u slučaju da nakon prijema proizvoda potrošač isti ne želi da zadrži, ima pravo na odustanak od ugovora i povraćaj sredstava u visini plaćene kupoprodajne cene za predmetni proizvod, u roku od 14 dana nakon isporuke proizvoda na način kako je to definisano na strani PRAVO NA ODUSTAJANJE

-da za proizvode koji su poručeni putem ONLINE prodavnice potrošač ima pravo da izjavi reklamaciju na već korišćen proizvod zbog nesaobraznosti proizvoda ugovoru, u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 88/2021).   Način i postupak izjavljivanja reklamacije možete pronaći na strani REKLAMACIJE

Uslovi isporuke

Rok isporuke

U zavisnosti od raspoložive količine poručenih proizvoda, proizvode isporučujemo u roku od 2 do 4 radna dana od prijema Vaše porudžbine. Usled nepredviđenih okolnosti u pojedinim slučajevima rok isporuke može biti duži od 4 radna dana, ali ne duži od zakonskog roka od 30 dana (član 31. Zakona o zaštiti potrošača). 

-Proizvodi zavise od raspoloživosti. Ako nismo u mogućnosti da vam dostavimo proizvode, obavestićemo vas o tome što je pre moguće i vaša porudžbina neće biti prihvaćena. Ako ste već platili za proizvode, refundacija će biti zasnovana na načinu plaćanja u porudžbini. Ukoliko je plaćanje karticom, refundacija će se izvršiti preko portala banke u roku od 3 dana. Kada će sredstva biti vraćena na račun kupca zavisi od banke izdavaoca kartice obično je taj rok do 5 radnih dana.

Specijalna pogodnost je besplatna dostava na kućnu adresu za porudžbine vrednosti preko 3500 dinara.

Preuzimanje pošiljke

Naručene proizvode Vam šaljemo kurirskom službom Dexpress koja isporuku vrši na teritoriji Republike Srbije. Radno vreme kurirske službe je svakog radnog dana od 8h do 17h.

Molimo Vas da u tom periodu obezbedite da na adresi bude osoba koja može preuzeti pošiljku. Prilikom preuzimanja pošiljke potrebno je da vizuelno pregledate paket da slučajno ne postoje neka vidna oštećenja. Ukoliko primetite da je transportna kutija značajno oštećena i posumnjate da je proizvod možda oštećen, odbijte prijem pošiljke i odmah nas obavestite, pozivom na broj 011/422-0-415 ili putem email-a aksaonline@aksa.rs. Ukoliko je pošiljka naizgled bez oštećenja slobodno preuzmite pošiljku i potpišite kuriru adresnicu. Kurir svaku pošiljku pokušava da uruči u dva navrata. Uobičajena praksa je da ukoliko Vas kurir ne pronađe na adresi, da Vas pozove na telefon koji ste ostavili prilikom kreiranja porudžbenice i dogovori novi termin isporuke. Ukoliko Vas i tada ne pronađe na adresi, pošiljka će se vratiti nama i ugovor se u tom slučaju smatra raskinutim. Ako je plaćanje cene već izvršeno platnom karticom, vaučerom, gotovinskom uplatom na račun, Aksa karticom, povraćaj plaćene cene biće izvršen u roku od 3 dana.

Cena isporuke

Isporuka na kućnu adresu za sve porudžbine čiji je iznos 3500 dinara ili veći je besplatna. Ukoliko je vrednost porudžbine manja od 3500 dinara, cena isporuke će iznositi 300 dinara.

NAPOMENA:

Potvrdom porudžbine, klikom na dugme POTVRDI, saglasni ste sa uslovima isporuke.

 

Reklamacije

Reklamacije na oštećenje u transportu

Veoma je važno da sva oštećenja u transportu, vidjliva na pakovanju proizvoda odmah prijavite kuriru koji vam isporuči robu. Molimo kupca da prijavi u roku od 24h od prijema robe, pozivom na telefonski broj 011/422-0-415, ili slanjem e-mail-a sa svojim podacima (ime, prezime, telefon) na e-mail aksaonline@aksa.rs sa opisom uočenog oštećenja ili manjka delova.

Ukoliko uočite takvo oštećenje, nemojte potpisati prijem pošiljke ili zamolite kurira da sačeka dok proverite da li je oštećenje na pakovanju uslovilo i oštećenje samog proizvodaili gubitak delova. Ukoliko proizvod nije oštećen, i svi delovi su na broju, potpišite prijem pošiljke.

Reklamacije na podatke ili pogrešnu vrstu robe

 

Prodavac je odgovoran za nesaobraznost robe ugovoru koja se pojavi u roku od dve godine od dana prelaska rizika na potrošača. Ukoliko ste primili pošiljku i nakon otvaranja kutije ustanovili da isporučena roba neodgovara naručenoj ili podaci na računu nisu odgovarajući, molimo Vas da nas, ukoliko je to moguće, najkasnije u roku od 24h od trenutka prijema pošiljke, pozovite telefonom na broj 011/422-0-415, ili pošaljete e-mail sa svojim podacima (ime, prezime, telefon) na e-mail aksaonline@aksa.rs i opišete kakav problem imate.

Na Vašu prijavu problema poslaćemo kurirsku službu Dexpress koja će u roku od 24 do 72h od prijave problema preuzeti na Vašoj kućnoj adresi reklamirani proizvod.

Radno vreme kurirske službe je svakog radnog dana od 8 do 17h. Ako istek roka za preuzimanje reklamiranog proizvoda pada u subotu ili nedelju ili u neradne dane na teritoriji Republike Srbije za vreme državnih ili verskih praznika, rok za preuzimanje reklamiranog proizvoda ističe prvog narednog radnog dana. Kupac ima mogućnost da reklamirani proizvod umesto predaje kurirskoj službi, lično donese u bilo koji maloprodajni objekat Akse.

U najkraćem mogućem roku, odgovorćemo potrošaču na izjavljenu reklamaciju elektronskim putem (e-mail) tako što ćemo potvrditi prijem reklamacije, odnosno saopštiti broj pod kojim je zavedena Vaša reklamacija u evidenciji primljenih reklamacija i obavestićemo Vas o daljem postupanju. Rok za odgovor na reklamaciju je 8 dana a za rešavanje reklamacije je 15 dana od trenutka izjavljivanja iste.

Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom i predlogom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost potrošača. Ukoliko prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu potrošača u propisanom roku, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti potrošača i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost. Produžavanje roka za rešavanje reklamacije moguće je samo jednom.

Ukoliko je Vaša reklamacija odbijena, na osnovu člana 55. stav 12. Zakona o zaštiti potrošača („Sl. glasnik RS“, br.88/2021), obaveštavamo Vas se spor može rešiti vansudskim putem. Nadležna tela za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova su medijatori koji se nalaze na Listi tela za vansudsko rešavanje potrošačkih sporovа. Predmetna lista je objavljena na internet stranici Ministarstva unutrašnje i spoljne trgovine.

U skladu sa članom 151. stav 3. Zakona o zaštiti potrošača („Sl. glasnik RS“, br.88/2021), trgovac je obavezan da učestvuje u postupku vansudskog rešavanja potrošačkih sporova.

 

Prodavac je dužan da vodi evidenciju primljenih reklamacija i da je čuva najmanje dve godine od dana podnošenja reklamacije potrošača. Podaci o ličnosti koji su dati tom prilikom, čuvaju se u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti („Sl. glasnik RS“, br.87/2018), u roku od dve godine od dana izjavljivanja reklamacije, nekon čega se brišu.

Reklamacije zbog nesaobraznosti robe

Postupak reklamacije proizvoda zbog nesaobraznosti ugovoru, koja se pojavi u roku od dve godine od dana isporuke proizvoda potrošaču, se vrši na način opisan u delu „Reklamacije na podatke ili pogrešnu vrstu robe“.

Postprodajne usluge i garancije

Za proizvode u pogledu kojih se pružaju postprodajne usluge i izdaje garancija, uslovi ostvarivanja postprodajnih usluga i garancije se dostavljaju u pisanom obliku zajedno sa isporučenim proizvodom.

Politika privatnosti

U kompaniji Aksa d.o.o. veoma cenimo Vašu privatnost i zato o Vašim podacima izuzetno pažljivo brinemo. Sve posredovane informacije su sigurne i nećemo ih ni pod kojim uslovima ustupati trećem licu, što Vam osigurava potpuno sigurno i bezbedno poslovanje i saradnju sa kompanijom Aksa d.o.o.

Zaštita privatnosti podataka

Da bismo uspešno obradili Vašu narudžbinu potrebni su nam Vaše ime i prezime, adresa, e-mail i telefon. Uz pomoć tih podataka bićemo u mogućnosti da Vam isporučimo željenu robu, kao i da Vas obavestimo o trenutnom statusu narudžbine.

Kompanija Aksa d.o.o. će Vaše lične podatke koristiti isključivo u svrhe tehničke administracije web sajta, kako bi vam dala pristup posebnim informacijama ili za komunikaciju sa vama. Aksa d.o.o neće predati ili prodati podatke koje poseduje trećim licima, niti na tržištu. Zaposleni u kompaniji Aksa d.o.o. su obavezni da poštuju poverljivost Vaših podataka. Nikada i ni na koji način nećemo zloupotrebiti Vaše privatne informacije.

Nećemo predati Vaše podatke za kontakt trećim licima, sem ukoliko se to od nas bude zahtevalo zakonom.

Pored navedenih podataka prikupljamo, analiziramo i obrađujemo podatke o proizvodima koje naši posetioci traže i kupuju, kao i o stranicama koje posećuju. Te podatke koristimo da bismo poboljšali ponudu i izgled naših stranica, i omogućili Vam jednostavnije korišćenje, sigurniju i udobniju kupovinu.

 

Prava koja pripadaju licu u slučaju nedozvoljene obrade

 

U slučaju nedozvoljene obrade podataka o ličnosti, licu pripadaju sva prava iz Zakona o zaštiti podataka o ličnosti i pravo na  pritužbu koju šaljete na e mail adresu office@aksa.rs  čiju primenu nadzire Poverenik za pristup informacijama od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti. Potrošaču pripada i pravo na pritužbu samom povereniku na adresu: Bulevar Kralja Aleksadra 15, 11 000 Beograd, odnosno e-adresu: office@poverenik.rs

Cookies

Aksa.rs koristi „cookies“ da Vam pomogne da prilagodite korišćenje interneta Vašim potrebama. Cookie je tekstualni fajl koji je smešten na Vašem hard disku od strane web servera. Cookie-ji ne mogu biti korišćeni da pokrenu program ili da isporuče virus Vašem računaru.

Cookie-i su jedinstveno dodeljeni Vama, i jedino mogu biti pročitani od strane web servera u domenu koji Vam ih je poslao. Jedna od osnovnih svrha cookie-ja je da obezbedi pogodnosti koje će Vam uštedeti vreme.

Saglasnost i promena uslova

Korišćenje naših servisa podrazumeva saglasnost korisnika sa navedenim uslovima korišćenja. Aksa d.o.o. se obavezuje da će se pridržavati svega navedenog, a sve promene uslova postaju važeće tek nakon objavljivanja na ovoj strani i slanja e-mail obaveštenja svim registrovanim korisnicima.

 

Plaćanje karticama

Svoju narudžbinu možete platiti koristeći Visa, Visa Electron, MasterCard, Amex ili Maestro platnu karticu. Kartica mora biti odobrena od strane banke izdavaoca za online(Internet) plaćanje.

Prilikom online naručivanja, odabirom odgovarajućeg načina plaćanja bićete preusmereni na stranicu banke Intesa koja je zaštićena i sigurna za ovakav način plaćanja. Niti jednog trenutka podaci o Vašoj platnoj kartici nisu dostupni našem sistemu.

Prilikom unošenja podataka o platnoj kartici, poverljive informacija se prenose putem javne mreže u zaštićenoj (kriptovanoj) formi upotrebom SSL protokola i PKI sistema, kao trenutno najsavremenije kriptografske tehnologije.

Sigurnost podataka prilikom kupovine, garantuje procesor platnih kartica, Banca Intesa ad Beograd, pa se tako kompletni proces naplate obavlja na stranicama banke.
Niti jednog trenutka podaci o platnoj kartici nisu dostupni našem sistemu.
*Unos i provera podataka isključivo se obavljaju između korisnika kartice i banke Intesa, a Internet trgovac nema uvid u podatke koji se razmenjuju.
Plaćanje nije moguće u stranoj valuti, već isključivo u valuti RSD. Plaćanje je moguće platnim karticama domaćih i inostranih banaka.

Sva plaćanja će biti obavljena u dinarima (RSD). Ukoliko se plaća platnim karticama inostranih Banaka izdavalaca, dinarski iznos transakcije će biti konvertovan u settlement valutu Banke (EUR) prema kursu Narodne Banke Srbije. Pri zaduživanju Vaše platne kartice, već konvertovan iznos će se konvertovati u Vašu lokalnu valutu, prema kursu koji primenjuju operatori platnih kartica. Navedena cena koja je različita od RSD, a navedena na sajtu je informativnog karaktera i zbog navedenih konverzija moguće je da dođe do odstupanja od iste.

Kupac koji koristi uslugu online plaćanja karticama preko Aksa internet prodavnice mora ispunjavati sledeće uslove:
- Isporuka robe je moguća samo na teritoriji Republike Srbije, na adresi navedenoj u porudžbini.
- Samo vlasnik platne kartice može izvršiti plaćanje.

 

Povraćaj sredstava

U slučaju odustanka od ugovora, potrošač ima pravo na povraćaj novca ili na zamenu za drugi proizvod. Cena se kupcu vraća po prijemu proizvoda, i nakon što se utvrdi da je proizvod neoštećen i ispravan.

Trgovac je dužan da potrošaču bez odlaganja vrati iznos koji je potrošač platio po osnovu ugovora, a najkasnije u roku od 14 dana od dana prijema izjave o odustanku, a nakon prijema proizvoda.

Troškove vraćanja robe i novca snosi kupac, sem u slučajevima kada kupac dobije neispravan ili pogrešan artikal.

Procedura za povraćaj sredstava

Kontaktirajte nas pozivanjem broja telefona 011/422-0-415 ili nam pošaljite email na adresu: aksaonline@aksa.rs podatak Vašeg broja računa/otpremnice i broj dinarskog tekućeg računa.

Kada dostavite potrebne podatke, biće kreirana dokumentacija koja će Vam sa procedurom za povraćaj sredstava biti prosledjena na email adresu koju ste ostavili prilikom kreiranja porudžbine.

Povraćaj sredstava se vrši iskljucivo na gore navedeni način, uplatom na dinarski tekući račun i nije moguće slati novac po kuriru u gotovini.

U slučaju vraćanja robe ili povraćaja sredstava kupcu koji je prethodno izvršio plaćanje nekom od platnih kartica, delimično ili u celosti, a bez obzira na razlog vraćanja, Aksa internet prodavnica je u obavezi da povraćaj izvrši isključivo putem VISA, EC/MC i Maestro metoda plaćanja. To znači da će banka na zahtev prodavca obaviti povraćaj sredstava na račun korisnika kartice.

Poručeni artikal, bez prethodnog kontakta i dogovora sa operaterima u Internet prodavnici prodavnici, koji je gore naveden, ne možete samoinicijativno menjati/zahtevati novac u nekom od maloprodajnih objekata Aksa d.o.o, ili slati na adrese koje su navedene na računu/otpremnici.

Svaki takav paket biće vraćen pošiljaocu o trošku pošiljaoca.